Izrazni ples je veja sodobnega plesa, ki temelji na ustvarjalnosti. Plesalec izraža čustva in občutja skozi gibanje. Pri izraznem plesu je v ospredju izražanje skozi ples.

Isadora Duncan(1877–1927) je bila prva plesalka sodobnega plesa. Njena vloga je za sprejemanje položaja plesalk v družbi izjemno pomembna. Isadora je plesala drugače, kot so pred njo plesale druge ženske – plesala je z namenom izražanja. Sporočilnost plesa je dobila z Isadoro nove razsežnosti (Wikipedija, https://en.wikipedia.org/wiki/Isadora_Duncan, 6.3.2008).

Isadora je plesala bosa, v lahkih oblačilih v stilu grške tunike. Plesala je naravno, svobodno in uporniško. Uporabljala je improvizacijo, ki je temeljila na grških mitih. Menila je, da je balet grd in v nasprotju z naravnim gibanjem. Postala je tako slavna, da je navdihovala umetnike različnih smeri. Mnogi jo imenujejo mati sodobnega plesa. Isadora je dosegla, da je publika na telo plesalke začela gledati drugače.

Prvič v zgodovini plesa je bil ples plesalke, in to je bila Isadora Duncan, osvobojen povezave s slabim in škodljivim. Prvič je bila plesalka obravnavana kot umetnica (Buonaventura, 2004).

Izrazni ples se je pri nas začel z Živo Kraigher nekje okoli leta 1960, ko je prišla iz Pariza in je nemški in francoski izraz prevedla v slovenščino. več o zgodovini in razvoju izraznega plesa si lahko preberete v diplomski nalogi Slovenske plesalke sodobnega izraznega plesa Urše Rupnik.

Urša Rupnik
Izrazni ples – izginjajoča veja slovenskega sodobnega umetniškega plesa?
Diplomsko delo

IZRAZNI PLES ZA OTROKE

Izrazni ples spodbuja otrokovo lastno  izražanje skozi plesni gib v prostoru in času. S tem otrok razvija osebnost celostno, krepi integracijo  telesa, čustev in uma. To pomeni, da je otrok bolj v stiku z lastnimi potrebami in jih lažje prepozna.

Izrazni ples je zelo priporočljiv predvsem za otroke, ker upošteva stopnjo njihovega razvoja tako gibalnega kot čustvenega in intelektualnega. Ples otroci doživljajo celostno, gibanje pa je njihova naravna potreba. Ob uprizarjanju zgodb s plesom se sproščajo in čustveno bogatijo, plesna dejavnost pa predstavlja tudi spodbudo njihovi domišliji (Vilma Rupnik)..

Z izraznim plesom spodbujamo razvoj otrokovih motoričnih sposobnosti, krepimo domišljijo in ustvarjalnost otrok ter razvijamo estetski čut skozi spoznavanje klasične glasbe.